معرفی نرم افزار های سازمانی

ساخت وبلاگ

در زمان های قدیم به علت کوچکی کسب و کارها و هم چنین نبود فناوری کنونی، نیاز آن چنانی به سیستم ها و نرم افزار های حسابداری آنلاین جهت رسیدگی به امور مالی احساس نمی شد، اما رفته رفته با گسترش و ایجاد کارخانه ها و مراکز بزرگ خرید و فروش کالا ها و خدمات و … جای خالی سیستم هایی که بتوانند نیازهای مربوط به امور مالی این مجموعه ها را مرتفع نمایند به وجود آمد.

بخش برنامه حسابداری همواره به عنوان یکی از مهم ترین قسمت های یک شرکت به حساب می آید. سیستم های حسابداری مورد استفاده در این بخش به مرور جایگزین تعداد بی شمار حسابدارانی شدند که مسئولیت رسیدگی و حساب و کتاب امور مالی سازمان ها را در دفاتر مالی داشتند.

تا چندسال پیش امور مالی شرکت ها در یک دفتر کل یادداشت می شد و نرم افزارهای حسابداری ارزان شامل برنامه صفحه گسترده اکسل می شدند اما با پیشرفت علوم متفاوت حسابداری و برنامه نویسی، نرم افزارهای پیچیده تری به وجود آمدند که باعث سهل شدن رسیدگی به امور مالی شدند به نحوی که با وارد نمودن اطلاعات مالی مربوطه به این نرم افزار ها، کلیه فعالیت های مربوط به تجزیه و تحلیل داده ها روی آن ها صورت می گیرد و نیزخروجی ها بر اساس نیاز کاربر تامین می گردند.

این سیستم ها وظیفه ثبت و تجزیه و تحلیل داده های معاملاتی سازمان ها را بر عهده دارند. این نرم افزارها جزء حیاتی ترین بخش مربوط به پیگیری امور مالی شرکت ها و موسسات به شمار می روند.

نرم افزار حسابداری رایگان تعیین وضعیت مالی، عملکرد و بازدهی موفق و یا ناموفق و هم چنین تعیین سمت و سو برای سرمایه گذاری های آتی و موفقیت آمیز یک کسب و کار را تسهیل می نمایند و نیز تاثیر فراوانی در سود دهی و رونق بخشیدن به بازار کسب و کار داشته اند.

استفاده از نرم افزار دبیرخانه برای تسهیل در روند اداری و مکاتبات اداری پیشنهاد میشود.

نرم افزار حسابداری

امکاناتی که این نرم افزارها برای کاربران خود به وجود می آورند شامل:

  • امکان ثبت و مستند سازی معاملات و هم چنین سایر اطلاعات مورد نیاز حسابداری مانند صورت های مالی، حساب های دارایی، بدهی ها، حقوق پرسنل، درآمدها و هزینه ها، سود و زیان و …
  • کنترل پرداخت به طلب کاران و تامین کنندگان
  • بررسی و کنترل مبالغ اخذ شده از مشتریان و بدهکاران
  • ثبت موجودی کالا یا محصول
  • ثبت سفارش خرید و ارسال اسناد مربوط به نوع، تعداد و قیمت کالا برای فروشند گان
  • ثبت سفارش مشتری پیش از ارسال کالا یا محصول و تحویل اسناد به مشتری
  • موسسه مشاوران ارائه دهنده انواع خدمات حسابداری می باشد.
  •  

منبع:
​https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af/

معرفی نرم افزار های سازمانی ...
ما را در سایت معرفی نرم افزار های سازمانی دنبال می کنید

برچسب : حسابداری امور مالی, نویسنده : roza roza01 بازدید : 128 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 16:40

اگر امکان مدیریت فرآیندها و سیستم گردش کار در یک نرم‌افزار یکپارچه قابل پیاده‌سازی باشد و با کمک نرم‌افزار بتوان برخی فرآیندها را به‌صورت هوشمند به‌نحوی پیاده سازی کرد که سرعت کار افزایش یابد و از تعداد کارهای دستی و وابسته به نیروی انسانی کاسته شود، می‎توان از عبارت سیستم یکپارچه به جای نرم‌افزار یکپارچه استفاده کرد.

برای مثال شرکتی را در نظر بگیرید که کارشناسان حسابداری آن شرکت صرفا داده‌ها را در نرم‌افزار یکپارچه مالی و اداری خود وارد می‌کنند و آن نرم‌افزار، کلیه گزارشات مورد نیاز واحدهایی مختلف درون سازمان و خارج سازمان را به‌صورت اتوماتیک و لحظه‌ای از داده‌های ثبت شده ایجاد و آماده استفاده می‌کند.

گزارش صورت معاملات فصلی برای اداره امور مالیاتی یا گزارش حقوق و دستمزد پرسنل برای هیات مدیره بخشی از این نوع گزارشات هستند که در دوره‌های زمانی مختلف طی سال بر اساس پارامترهای و فیلترهای مختلف بارها و بارها مورد نیاز و استفاده قرار می‌گیرند و اگر این نوع گزارشات به‌صورت اتوماتیک توسط نرم‌افزار تولید نشده و نیاز به اختصاص حداقل یک نفر برای این منظور باشد، علاوه بر طولانی شدن پروسه تهیه گزارشات، خطای انسانی و هزینه سربار نیروی انسانی نیز به شرکت تحمیل می‌شود؛ در صورت وجود چنین خطای بزرگی در محاسبات، تصمیم سازی هیات مدیره یا کارشناسی امور مالیاتی بر اساس آن داده‌های غلط، آینده شرکت به مخاطره می افتد و ممکن است تا مدتی نسبتا طولانی کسی متوجه اشتباه پیش آمده نشود. این موضوع در مورد شهرداری‌ها که سیستم جامع شهرداری نیاز دارند نیز صدق می‌کند.

البته این مثال و مشکل ایجاد شده ناشی از خطای انسانی در مقیاس یک شرکت کوچک و خصوصی، ممکن است عمق فاجعه را نشان ندهد و حتی پس از یک زمان نسبتا طولانی این مشکل شناسایی و داخل شرکت قابل حل و فصل باشد؛ اما در سطح یک سازمان بزرگ مانند شهرداری، اداره دولتی یا یک شرکت تولیدی صنعتی که درصد قابل توجهی از نیاز روز بازار یک منطقه یا یک کشور را پوشش میدهد، این نوع اشتباهات ممکن است فاجعه ایجاد کرده و حتی منجر به ورشکستگی شوند یا توسعه و پیشرفت را مدت‌ها عقب بیاندازند و در عین حال پیامدهای اقتصادی قابل توجهی برای ذی‌نفعان آن سازمان یا شرکت به وجود آورد که جبران آن به سادگی میسر نباشد.

منبع: وبلاگ یار

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%db%8c%da%a9%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1/

معرفی نرم افزار های سازمانی ...
ما را در سایت معرفی نرم افزار های سازمانی دنبال می کنید

برچسب : حسابداری امور مالی, نویسنده : roza roza01 بازدید : 137 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 16:37

برای بیشتر مردم و کاربران عمومی نرم‌افزار، در شرایط عادی تفاوت خاصی بین یک نرم‌افزار و نرم‌افزار یکپارچه وجود ندارد و در حقیقت این مفهوم ممکن است برای آنها اهمیتی نداشته باشد. بنابراین با یک مثال کاربردی، تفاوت، کاربرد و اهمیت یکپارچگی را توضیح خواهیم داد تا مشخص شود که حتی کاربران عادی نرم‌افزار نیز بدون آگاهی و دانش در این خصوص، استفاده از نرم‌افزار یکپارچه را ترجیح داده و در بسیاری از امور روزمره خود، از نرم‌افزار یکپارچه مالی و اداری استفاده می‌کنند.

نرم‌افزار اصولا ابزاری است برای رفع یک نیاز مشخص نظیر تایپ نامه، ویرایش عکس، تدوین فیلم، ارسال و دریافت ایمیل، تبادل پیام و سایر موارد که هر کاربر موبایل یا رایانه حداقل با یک یا چند مورد از موارد ذکر شده در روز سروکار دارد. برای مثال نرم‌افزار مایکروسافت ورد (Microsoft Word) یک نمونه نرم‌افزار عمومی و پرکاربرد برای امور تایپی است که می‌توان گفت روی هر کامپیوتری وجود دارد و اکثر مردم با آن آشنایی دارند.

از همین شرکت نرم‌افزار صفحه گسترده اِکسل بهترین نرم افزار یکپارچه مالی (Microsoft Excel) برای رفع نیازهای مدیریتی نظیر ثبت و محاسبات مالی نیز وجود دارد که علاوه بر اینکه به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند، می‌تواند نیازهای مخاطب خود را به‌صورت کامل و جامع پوشش دهد و این امکان را دارد که با نرم‌افزار ورد نیز تبادل اطلاعات کند. برای مثال می‌توان در اِکسل یک چارت آماری طراحی کرد و از آن در متن یک نامه در وُرد استفاده کرد یا می‌توان یک متن خاص با طراحی خاص را در نرم‌افزار وُرد طراحی و در نرم‌افزار اِکسل استفاده کرد.

در کنار وُرد و اِکسل نرم‌افزارهای دیگری از شرکت مایکروسافت نیز موجود است که برای رفع نیازهایی نظیر مدیریت بانک‌های اطلاعاتی (Microsoft Access) یا مدیریت پست الکترونیکی (Microsoft Outlook) استفاده می‌شوند و بسیاری از کاربران کامپیوتر با آنها آشنایی دارند. هر کدام از نرم‌افزار‌های معرفی شده، به تنهایی قابل استفاده هستند و نیاز کاربر را در حوزه تخصصی خود رفع می‌کنند.

اما همه نرم‌افزار‌های نام برده شده امکان ارتباط با هم و استفاده از امکانات یکدیگر را دارند و به‌صورت یک بسته جامع نرم‌افزاری به نام مایکروسافت آفیس قابل تهیه، نصب و استفاده هستند، به همین دلیل اکثر مردم به جای تهیه تک به تک هر نرم‌افزار، پکیج نرم‌افزار آفیس را تهیه و نصب می‌کنند.

نرم‌افزار‌های نام برده شده در مثال قبل، به تنهایی هر کدام یک نرم‌افزار هستند، اما نرم‌افزار مایکروسافت آفیس یک «نرم‌افزار یکپارچه» است که از چند نرم‌افزار تخصصی با ویژگی‌های متفاوت اما با قابلیت ارتباط با یکدیگر تشکیل شده و حتی می‌توان آن را یک نرم‌افزار یکپارچه اداری دانست.

بنابراین به سادگی می‌توان متوجه شد که بسیاری از کاربران کامپیوتر بدون آگاهی و اطلاع قبلی، کاربر نرم‌افزار یکپارچه هستند و حتی می‌توان گفت که استفاده از نرم‌افزار یکپارچه یا نرم‌افزار‌های یکپارچه را ترجیح می‌دهند و تمایل دارند از ابزاری استفاده کنند که همه نیازهای آنها را برآورده کند و در عین حال قابل اعتماد و اطمینان باشد.

 

تفاوت نرم‌افزار جامع و نرم‌افزار یکپارچه

نرم‌افزار جامع همانند نرم‌افزار یکپارچه می‌تواند از یک یا چند نرم‌افزار تهیه شده باشد با این تفاوت که هدف نرم‌افزار جامع معمولا پوشش نیازهای تخصصی یک حوزه خاص کسب و کار یا یک حوزه تخصصی فعالیت است. تمرکز یک نرم‌افزار جامع بیشتر روی برآورده کردن نیازهای مختلف یک کسب و کار تخصصی است که مفاهیم پایه و نوع فعالیت آن با سایر کسب و کارها متفاوت و به تنهایی از گستردگی زیادی برخوردار است. این نوع نرم‌افزارها معمولا یکپارچه هستند و به‌صورت جامع و کامل امکان تبادل اطلاعات بین یکدیگر را دارند.

برای مثال می‌توان به حوزه شهرداری‌ها اشاره کرد که در سطح کشور از تعدد و پراکندگی بسیار زیادی برخوردارند و علاوه بر اینکه وظایف متعددی بر عهده دارند، پاسخگوی عموم مردم نیز هستند. به نرم‌افزار‌های یکپارچه مالی و اداری که دارای نرم‌افزارهای تخصصی حوزه شهرداری نیز باشند، نرم‌افزار جامع شهرداری گفته می‌شود. برخی از نرم‌افزار‌های تخصصی حوزه شهرداری عبارتند از نرم‌افزار کمیسیون ماده ۷۷، نرم‌افزار مدیریت املاک و مستغلات، نرم‌افزار درآمد، بودجه و اعتبارات و…

شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار‌های جامع مالی و اداری پس از ورود به یک حوزه کسب و کار جدید و استقرار نرم‌افزار‌های مورد نیاز مشتری، وارد فاز شخصی‌سازی یا همان سفارشی‌سازی می‌شوند و مطابق درخواست‌ها و نیازهای اختصاصی مشتری، اقدام به ایجاد تغییرات در ابزارها و روش‌های عملکردی نرم‌افزارهای خود می‌نمایند؛ این شرکت‌ها پس از رفع نیازهای مشتری فعلی، سیستم جامع مالی و اداری خاص آن حوزه را ارایه می‌کنند و سپس برای پوشش نیاز مخاطبان بعدی خود از همان صنف و حوزه کسب و کار، نرم‌افزار‌های تخصصی و بهینه‌سازی شده‌ای دارند که حاصل تجربه قبلی آن شرکت با مشتری تخصصی مربوطه بوده و اینگونه می‌شود که برای مشتریان بعدی سرعت استقرار بیشتر و بهبود عملکرد نرم‌افزار را به ارمغان می‌آورد.

استفاده از نرم افزار دبیرخانه  و تقویم آنلاین برای تسهیل در روند اداری و مکاتبات اداری پیشنهاد میشود.

به همین دلیل شرکت‌هایی که در حوزه‌های تخصصی فعالیت دارند و برای آن حوزه نرم‌افزار حسابداری جامع ارائه می‌دهند، در صورت داشتن رزومه قوی‌تر، مشتریان سرشناس و شاخص در آن حوزه، قطعا قابل اعتمادتر بوده و بیشتر می‌توان به تجربه و سابقه آنها اعتماد کرد؛ همچنین می‌توان با بررسی سابقه عملکرد این نوع شرکت‌ها، مشاهده شکست‌ها، موفقیت‌های آن و بررسی مشتریان، مناسب‌ترین شرکت و نرم‌افزار را انتخاب کرد.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%db%8c%da%a9%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1/

معرفی نرم افزار های سازمانی ...
ما را در سایت معرفی نرم افزار های سازمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : roza roza01 بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 16:35

  • حسابداری
  • بودجه و اعتبارات
  • حقوق و دستمزد
  • خزانه داری
  • صورت های مالی

بیایید فرض کنیم شما صاحب یک کسب و کار هستید و نه یک حسابدار، بنابراین ترجیح شما این است که وقت و تمرکز خود را روی پیشرفت کسب و کار خود گذاشته تا اینکه برای ثبت و ضبط مراودات مالی و هر نوع فعالیت وقت گیر دیگر که از ارزش کمتری برخوردار است وقت تلف کنید. بنابراین اینجاست که نرم افزار حسابداری و مالی اهمیت پیدا کرده و به کمک می آید. اگر انتخاب شما صحیح باشد و به درستی از آن استفاده نمائید، زندگی شما آسان تر شده و با انجام کلیه امور پیچیده مالی از طریق نرم افزار، امور مالی شما به سادگی تحت کنترل و مدیریت شما قرار خواهد گرفت و پیامد های شگفت آن را در آینده نه چندان دور خواهید دید. در حال حاضر کسی تمایل ندارد وقت و توجه خود را صرف کار های تکراری و پیچیده و زمان بر نماید، مادامی که نرم افزار ها تمام این موارد را با دقت بالا و سرعت مناسب، بدون خطا انجام می دهند. با یک مثال جزئی برای شما مشخص خواهد شد که این نرم افزار ها چه کار می کنند؛ وقتی به طور مثال فاکتور خرید کالایی را ثبت می کنید نرم افزار سند حسابداری آن را صادر کرده و در حساب های خرید کالا و شخصی که از او خرید شده ثبت می کند و به طور اتوماتیک تعداد و قیمت کالای خریداری شده و موجودی انبار را چک می کند . سپس در قسمت پرداخت سیستم به طور اتوماتیک چک و یا وجه پرداخت شده را در سیستم ثبت می کند و گزاشات مالی را به روز می کند و در اختیار مسئول مربوطه قرار می دهد.

استفاده از نرم افزار دبیرخانه برای تسهیل در روند اداری و مکاتبات اداری پیشنهاد میشود.

اگر بخواهیم در یک جمله و به طور خلاصه نرم افزار فروش مالی و حسابداری را تعریف کنیم، به این صورت که نرم افزارهای حسابداری و مالی برای دنبال کردن معاملات مالی درون یک سازمان مورد استفاده قرار میگیرند.

منبع

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%d9%88-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

معرفی نرم افزار های سازمانی ...
ما را در سایت معرفی نرم افزار های سازمانی دنبال می کنید

برچسب : حسابداری امور مالی, نویسنده : roza roza01 بازدید : 104 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 16:27

تمام عقاید و افکار ما در پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنیم، نمود پیدا می‌کنند. بنابراین، اگر می‌خواهیم حرفه‌ای باشیم، باید در انتشار محتواها احتیاط به خرج دهیم. محتواهایی که تخصصی و مرتبط با حوزه‌ی فعالیتی ماست، محتواهایی که ارزشی به جامعه اضافه می‌کنند و از نظر اخلاقی تاثیرگذار و مثبت هستند.

  • محتواهایی با نگرش مثبت را ترویج دهید.
  • از اخلاقی بودن محتوای منتشر شده اطمینان حاصل کنید.
  • مطالب علمی مرتبط با حوزه‌ی کاری خود را منتشر کنید.
  • حوزه‌ی کاری خود را در بیوگرافی شبکه‌های اجتماعی‌تان وارد کنید.
  • از انتشار محتواهای زرد بپرهیزید.
  • در گسترش شایعات نقش نداشته باشید.
  • تصویر مناسبی برای پروفایل خود انتخاب کنید.

برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.

در کدام شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنیم؟

شبکه‌های اجتماعی کارکردهای مختلفی دارند یا حداقل می‌توان گفت که شما می‌توانید از آن‌ها برای اهداف مختلف استفاده کنید.

رزومه

حساب کاربری لینکدین خود را فعال کنید

لینکدین یک شبکه‌ی اجتماعی است که منحصرا برای افراد حرفه‌ای و کسب‌وکارها طراحی شده است. در حال حاضر، بیش از ۶۵ میلیون متخصص برای توسعه شغل خود از لینکدین استفاده می‌کنند. برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی که بیشتر برای سرگرمی ایجاد شده‌اند، لینکدین روی ارتباطات استراتژیک تمرکز دارد.

در لینکدین می‌توانید برای خود یک پروفایل حرفه‌ای ایجاد کنید که به عنوان یک رزومه‌ی آنلاین نیز محسوب می‌شود. می‌توانید داخل آن در مورد فعالیت‌های حرفه‌ای خود یادداشت کنید، پست‌های وبلاگی بنویسید و ارتباطات خود را توسعه بخشید.

این شبکه‌ی اجتماعی نه تنها فعالیت‌های حرفه‌ای شما را زیر سوال نمی‌برد، بلکه در دنیای مبتنی بر ارتباطات فعلی یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود.

در حساب لینکدین خود باید سوابق تحصیلی، تجارب کاری گذشته، پروژه‌های موفق و خلاصه‌ای از مهارت‌ها و علایق خود را وارد کرده باشید. شما می‌توانید همین اطلاعات را دانلود کرده و به عنوان رزومه کاری در جلسه مصاحبه شغلی ارائه کنید.

اما اگر می‌خواهید رزومه جذاب‌تری داشته باشید، می‌توان آن را با قالب‌های آماده طراحی کنید و داخل آن به حساب کاربری لینکدین خود لینک بدهید.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c/

معرفی نرم افزار های سازمانی ...
ما را در سایت معرفی نرم افزار های سازمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : roza roza01 بازدید : 136 تاريخ : جمعه 19 فروردين 1401 ساعت: 3:30

با ورود به عصر ارتباطات و توسعه‌ی شبکه‌های اجتماعی موجود، بسیاری از ما اتفاقات روزمره‌ی خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف اعم از اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و … به اشتراک می‌گذاریم. اما سوال پیش می‌آید که آیا این رفتارها حرفه‌ای است؟ آیا ممکن است یکی از این ‌اشتراک‌گذاری‌ها، حرفه‌ای بودن ما و آینده‌ی کاری ما را با خطر مواجه کند؟ آیا واقعا چگونه رفتار در رسانه های اجتماعی در مصاحبه شغلی و پذیرش در یک شغل ضروری است؟

این سوالی است که پاسخ دادن به آن بسیار سخت است، اما می‌توان با بررسی رفتارهای حرفه‌ای در فضای مجازی از رخ دادن چنین مشکلاتی جلوگیری کرد. در ادامه ما راهنمایی‌هایی را راجع به محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی ارائه می‌کنیم.

برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.

چرا باید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم؟

سال‌های قبل از رسانه‌های اجتماعی صرفا برای تفریح و سرگرمی استفاده می‌شد، اما امروز دیگر این‌گونه نیست. در حال حاضر رسانه‌های اجتماعی بخش مهمی از زندگی شخصی و کاری ما را شامل می‌شوند و جدا کردن این دو اغلب ناممکن است.

رسانه‌های اجتماعی این امکان را برای ما فراهم می‌کنند که در کنار سرگرمی، ایده‌های جدیدی کشف کنیم، ارتباطات خود را توسعه دهیم و با افراد جدیدی وارد ارتباط شویم و توجهات دیگران را به خود جلب کنیم.

 

چه پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنیم؟

تمام عقاید و افکار ما در پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنیم، نمود پیدا می‌کنند. بنابراین، اگر می‌خواهیم حرفه‌ای باشیم، باید در انتشار محتواها احتیاط به خرج دهیم. محتواهایی که تخصصی و مرتبط با حوزه‌ی فعالیتی ماست، محتواهایی که ارزشی به جامعه اضافه می‌کنند و از نظر اخلاقی تاثیرگذار و مثبت هستند.

  • محتواهایی با نگرش مثبت را ترویج دهید.
  • از اخلاقی بودن محتوای منتشر شده اطمینان حاصل کنید.
  • مطالب علمی مرتبط با حوزه‌ی کاری خود را منتشر کنید.
  • حوزه‌ی کاری خود را در بیوگرافی شبکه‌های اجتماعی‌تان وارد کنید.
  • از انتشار محتواهای زرد بپرهیزید.
  • در گسترش شایعات نقش نداشته باشید.
  • تصویر مناسبی برای پروفایل خود انتخاب کنید.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c/

معرفی نرم افزار های سازمانی ...
ما را در سایت معرفی نرم افزار های سازمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : roza roza01 بازدید : 142 تاريخ : جمعه 19 فروردين 1401 ساعت: 3:27

هر کارآفرین باید بتواند برخی از مسائل خود را حل کند در این شرایط برای او سوالاتی مطرح می شود که قطعا برای یافتن پاسخ آنها نیازمند کمک می باشد. برخی از سئالات مهم در این زمینه به شرح زیر می باشد:

  • چگونه به ایده‌ های نوآورانه برسیم؟
  • ریسکی که با آن مواجه هستیم چقدر است؟
  • هدف نهایی تا چه میزان برای ما روشن و قابل اطمینان است؟
  • کدام منابع و در چه زمانی مورد نیاز هستند؟
  • شاخص های کلیدی قابل اندازه گیری برای عملکرد کدام هستند؟

برای یافتن پاسخ این سوالات باید از سطح دانش بالایی برخوردار بود که به تفکر عمیق و مهارت‌ نیاز دارد و در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:

 

۱. تدوین یک برنامه برای رشد:

باید بتوان موقعیت کسب و کار را تشخیص داده و بازار مورد نظر آن را مشخص نمود. همچنین شناسایی فشار های رقابتی برای این بخش بسیار مهم می باشد.

هم چنین لازم است منبع ایده های جدید را شناسایی کرده و حجم بازار هدف را برآورد کنیم و فرصت های آن را کشف نمود.

 

۲. یافتن منابع مناسب برای طرح و برنامه:

تشخیص اینکه برای عملی کردن ایده خود به مواردی از قبیل نیروی انسانی و منابع مالی نیاز داریم یا خیر بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین نیروی انسانی مورد نظر باید دارای مهارت کافی باشند و آموزش های لازم را ببینند.

 

۳. اجرایی کردن:

سازگار بودن شرکت و سازمان مورد نظر با برنامه تدوین شده امر مهمی است که به روند اجرایی شدن برنامه ها در راستای نیل به هدف نهایی بسیار کلیدی می باشد. همچنین باید بدانیم اگر برنامه طبق روال عادی خود پیش نرود، چه اقداماتی لازم است که صورت گیرد، چه قسمتی از برنامه تغییر کند و چگونه به پیشروی خود ادامه دهیم.

در کل می توان گفت که اگر رویکرد سیستماتیکی مشخصی را در مسیر توسعه حرفه ‌ای خود انتخاب کنید و به آنها بپردازید، می‌ توانید توصیه‌ های ارزشمندی را به مشتریان و یا مدیر خود ارائه نمایید، درآمد بیشتری کسب کنید و در حرفه‌ خود پیشرفت کنید.

 

مدل های مهم برای SME ها:

در ادامه به برخی از مدل هایی که توسط پژوهشگران طراحی شده اند اشاره می شود:

 

مدل شکاف کیفیت خدمات:

این مدل، کیفیت خدمات را در 5 اصل تعریف می کند که سازمان ها را با روبرو شدن با انتظارات مشتری مواجه کرده وخدمات به عنوان عملکردی که مالکیت هر چیزی است، تعریف شده است.

این مدل نشان دهنده این است که عوامل کیفیت خدمات از قبیل، انتظار، ادراک مدیریت، مشخصات، تجربه، سیستم تحویل و درک، SMEها و حسابداری را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.

تئوری مبتنی بر منابع (RBT):

RBT یکی از نظریه های ارتباط برای این موضوع می باشد زیرا این سه جنبه، به عنوان یک اثر مدیریتی، به طور مثبت مربوط به حسابداری و SMEها در بخش تولیدی، بررسی خواهد شد.

RBT برای مطالعات برون سپاری خدمات حسابداری، مفید می باشد و پایه های سازنده ای براساس در نظر گرفتن عواملی که تمایل یک شرکت را برای برون سپاری حسابداری تعیین می کنند، ارائه می دهد که عبارتند از:

  • دانش مدیرکه تا حدی موثر بر عملکرد شرکت وهمچنین صلاحیت فنی یک حسابدار بر عملکرد SMEها قرار دارند.
  • صلاحیت فنی که یکی از اهداف RBT، به منظور تحقق بخشیدن به بهبود عملکرد شرکت می باشد.
  • اندازه شرکت که در این مورد RBT نشان می دهد که شرکت های کوچک، به دنبال کسب خدمات حسابداری برای گسترش شرکت خود می باشند.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%af-sme-%d9%87%d8%a7/

معرفی نرم افزار های سازمانی ...
ما را در سایت معرفی نرم افزار های سازمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : roza roza01 بازدید : 109 تاريخ : جمعه 19 فروردين 1401 ساعت: 3:25

الف)  انواع بخشنامه از حیث محتوای مطالب: از این منظور بخشنامه ها را می توان به بخشنامه های درخواستی، دستوری،
هماهنگی، ابالغ قوانین، ابالغ مصوبات داخلی سازمان و بازدارنده تقسیم کرد.

ب)  انواع بخشنامه از لحاظ سطح سازمانی: در این تقسیم بندی بخشنامه ها در آغاز به دو گروه عمده بخشنامه های خارجی و داخلی تقسیم می شوند. این تقسیم بندی با استفاده از عنوان های خارجی و داخلی فقط در ارتباط با خارج و داخل سازمان می باشد. بنابراین، بخشنامه های که از خارج سازمان برای اجرا به سازمان ابالغ می شوند، خارجی هستند و بخشنامه هایی که در داخل سازمان تهیه می شوند و در جریان قرار می گیرند با عنوان بخشنامه داخلی مشخص می شوند.

بخشنامه های خارجی معمولا ابالغ کننده مصوبات مجلس، تصویب نامه های هیأت دولت یا سایر مراجع ذیصالح کشور به وزارتخانه ها و سازمان های دولتی یا سازمان های خصوصی می باشند از طرف دیگر وظایف برخی از وزارتخانه ها ایجاب می کند که انها برای دیگر وزارتخانه ها و موسسات اعم از دولتی، خصوصی اقدام به صدور بخشنامه کنند.

بخشنامه های داخلی به دو گروه عمده تقسیم می شوند:

  •  گروه اول : بخشنامه هایی که توسط باالترین مقام سازمانی امضا می شوند که در وزارتخانه ها به این گونه بخشنامه ها
    عنوان وزارتی داده شده است.
  •  گروه دوم بخشنامه هایی هستند که توسط واحدهای داخلی برای ادارات هم سطح صادر می شوند. در این مورد می توان
    به بخشنامه های امور اداری در مورد ساعات کار و بخشنامه های کارگزینی در مورد مسائل استخدامی اشاره کرد.

مکاتبات

شیوه نامه

در اصطالح عبارت است از انجام کار به ترتیبی که به صورت مکتوب تدوین و براساس موازین خاصی برای اجرا به وسیله مقام های دارای صالحیت و در حدود وظایف و مسئولیت ها و مأموریت های سازمان به متصدیان ذی ربط ابالغ میشود.

استفاده از دبیرخانه آنلاین برای سازمان ها پیشنهاد میشود.

شیوه نامه ها سه دسته اند:

الف) قانونی: شیوه نامه های قانونی در اجرای مفاد یا موادی از قانون به طور عام یا خاص تهیه، تنظیم و ابالغ می شوند. این
گونه شیوه نامه ها که گاه نیاز به تصویب مقام خاص یا هیأت وزیران دارند، در فرهنگ اداری ایران با نام شیوه نامه اجرایی شناخته میشوند.

ب) اداری: شیوه نامه های اداری در واقع روش های مختلف اجرای کارند که در سازمان ها و موسسات تدوین می شوند و در اختیار کارکنان قرار می گیرند.

ج) فنی: شیوه نامه های فنی برای راه اندازی و بهره برداری و کار با انواع ماشین آالت و ابزارها تهیه می شوند تا عالوه بر آموزش اولیه، با مراجعه به آن بتوان به طور سالم، بهره وری مطلوب و موثر را از ابزار مزبور به دست آورد.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%88-%d8%b4%d8%b1%d8%ad-%d9%88%d8%b8%d8%a7%db%8c%d9%81-%d8%a2%d9%86-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d9%be/

معرفی نرم افزار های سازمانی ...
ما را در سایت معرفی نرم افزار های سازمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : roza roza01 بازدید : 109 تاريخ : يکشنبه 14 فروردين 1401 ساعت: 1:07

  • عدم افشای اطلاعات خزانه به افراد غیر مرتبط
  • عدم ورود فیزیکی سایر افراد به واحد خزانه داری
  • اطلاع رسانی به مدیریت در صورت احراز حرکات مشکوک پرسنل خزانه
  • جلوگیری از هرگونه ملاحظه در جا به جا کردن نوبت پرداخت ها
  • اطمینان کامل از صحت ضمانت های دریافتی
  • ترجیح منافع شرکت به منافع اشخاص

برای تبدیل تاریخ می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

شرح وظایف حسابدار خزانه از جهت همکاری:

  • همکاری با رئیس حسابداری
  • همکاری با حسابرس داخلی
  • همکاری با مدیریت در هنگام لزوم
  • همکاری با سایر واحد های تابعه
  • هر گونه همکاری که بر اساس آئین نامه و بخشنامه به عهده حسابدار خزانه می باشد

 

نرم افزار خزانه داری:

نرم افزار خزانه داری، ابزاری است که دارای سیستم کاملا مشخصی از دریافت ها و پرداخت های بنگاه اقتصادی است و مدیریت بهینه و دقیق دارایی های نقدی و اسناد شرکت را ممکن می سازد. این نرم افزار ها معمولا تحت ویندوز ارائه می شوند و امکان تعریف مراکز خزانه داری و صندوق را به کاربر می دهند.

نکته: نرم افزار حسابداری سرمایه علاوه بر سازگاری با محیط ویندوز با سیستم های اندروید و IOS نیز سازگار می باشند.

 

پرسش و پاسخ متداول در مورد خزانه داری در حسابداری:

 

خزانه داری در حسابداری به چه معنا می باشد؟

خزانه داری یکی از زیر شاخه های حسابداری می باشد و معمولا خزانه دار را از بین حسابداران مورد اطمینان و حرفه ای انتخاب می کنند. معمولا خزانه دارها در حسابداری وظیفه ثبت اسناد، کنترل مغایرت گیری، دریافت و پرداخت وجوه را بر عهده دارند.

 

وظایف حسابدار خزانه چیست؟

این حسابداران با توجه به نیاز شرکت و دیدگاه مدیر، وظیفه نگهداری وکنترل حساب های بانکی، صدور ودریافت اسناد پرداختنی و دریافتنی، نگهداری تنخواه گردان، رفع مغایرت های بانکی، نگهداری و بایگانی اسناد مالی، پیگیری ضمانت نامه های بانکی وثبت اسناد حسابداری را دارند.

 

اصطلاحات خزانه داری چیست؟

در حسابداری خزانه داری، واگذار به غیر به معنای واگذاری اسناد دریافتنی به شخص دیگر، واگذار به بانک به معنای تحویل برگ چک به بانک و واریز مبلغ، واخواست به معنای پس گرفتن سند از بانک و یا غیر، استرداد به معنای عودت سند به صادر کننده و یا پرداخت کننده و برگشت به معنای عدم وصول چک به دلیل کسری موجودی، کسری امضاء و یا مخدوش بودن سند می باشد.

 

حسابدار خزانه اسناد را به چه صورت باید نگه داری کند؟

حسابدار خزانه باید اسناد، ضمانت نامه ها، چکهای دریافتی، کلیه اسناد مالی را طبقه بندی کند و از چک های برگشت تا زمان استرداد نگه داری کند. علاوه بر نرم افزار حسابداری از دفتر چک و دفتر صندوق استفاده کند و در نهایت از نرم افزار بک آپ داشته باشد.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ae%d8%b2%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

معرفی نرم افزار های سازمانی ...
ما را در سایت معرفی نرم افزار های سازمانی دنبال می کنید

برچسب : حسابداری امور مالی, نویسنده : roza roza01 بازدید : 156 تاريخ : سه شنبه 9 فروردين 1401 ساعت: 3:24